Główne zadania Centrum Dydaktyki WFAIS UJ
- organizowanie i prowadzenie kształcenia studentów sekcji nauczycielskich na Wydziale FAIS UJ (PTŚN),
- techniczna obsługa zajęć dydaktycznych prowadzonych w salach wykładowych Wydziału FAIS UJ,
- ustawianie pokazów fizycznych do wykładów, rozwijanie bazy i metodyki pokazów fizycznych klasycznych i pokazów wspieranych komputerem (PPF),
- kontakty ze szkołami, udział w imprezach popularyzujących fizykę ("Fizyka na planie").
PRACOWNIA TECHNICZNYCH ŚRODKÓW NAUCZANIA
Główne zagadnienia, którymi zajmuje się Pracownia Technicznych Środków Nauczania
• ćwiczenia demonstracyjne z metodyki nauczania fizyki;
• ćwiczenia z dydaktyki fizyki;
• ćwiczenia z metodyki nauczania przyrody;
• wykorzystanie komputera do wspomagania doświadczeń pokazowych (system COACH) – (instrukcje do ćwiczeń);
• przygotowywanie wspólnie ze studentami filmów dydaktycznych;
• udostępnianie Encyklopedii Doświadczeń Pokazowych (600 pokazów ze wszystkich klasycznych działów fizyki);
• gromadzenie zestawów demonstracyjnych dla studentów sekcji nauczycielskiej przyrody w szkole podstawowej;
• projekty dydaktyczne “high – tech” jak to działa” – studenckie opracowania na temat fizycznych podstaw działania nowoczesnych przyrządów;
• techniczne środki nauczania;
• gromadzenie podręczników dla szkół i nowinek dydaktycznych;
• prace magisterskie i licencjackie związane z doświadczeniami pokazowymi i pomiarowymi.
PRACOWNIA POKAZÓW FIZYCZNYCH

Główne zagadnienia, którymi zajmuje się Pracownia Pokazów Fizycznych
• techniczna i multimedialna obsługa zajęć dydaktycznych prowadzonych w salach wykładowych WFAIS UJ;

• rozwijanie bazy doświadczeń pokazowych z fizyki wykorzystywanych podczas wykładów i zajęć popularnonaukowych;
•opracowanie materiałów pomocniczych i instrukcji do doświadczeń pokazowych;

• przygotowanie i realizacja filmów dydaktycznych;
• działalność popularyzatorska.
NJAWAŻNIEJSZE OSIĄGNIĘCIA
• Przygotowanie 30 grup doświadczeń przy wykorzystaniu komputerowego systemu COACH;
• Przygotowanie i realizacja edukacyjnego projektu FENIKS z udziałem około 7 tys. uczniów;

• Realizacja przez Pracownię Pokazów Fizycznych programu wyjazdów do szkół z prezentacjami doświadczeń pokazowych dla około 30 tys. uczniów;
• Publikacja dwóch skryptów Doświadczenia Pokazowe z Fizyki.